اول اینکه تقریبا قابلیتی به آن اضافه نشده بعدشم نخستین پرایدهای ایرانی نسبت به قیمت تولید الان ، قیمتی شاید 1 به 30 داشت است
بررسیها نشان میدهد پراید ورودی به بازار در سال۱۳۷۲ قیمتی بین یک میلیون و ۸۷۰ هزار تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار فروخته میشد.پرایدهای فول صندوقدار نیز در این دوره البته به قیمتی برابر با ۲ میلیون و سیصد هزار تومان فروخته شدند.در وضعیتی که پیکان نماد عقب ماندگی صنعت شده بود و عبارت "مدیریت پیکانی" عبارتی برای تشریح ناکارآمدیها، پراید با روی خوش بازار مواجه بود. سال ۱۳۷۳ این خودرو روی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را دید و با افزایش گام به گام مدتی طولانی در محدوده ۵ میلیون تومان در بازار فرمانروایی کرد. خیلی زود با خداحافظی پیکان از خط تولید در ایران درسال ۱۳۸۳، پراید سلطان بیبدیل جادهها شد، اما تفاوت پیکان و پراید تفاوتی غیرقابل چشمپوشی بود.