افزایش کشفیات موادمخدر در کشور و استان کرمان

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف ۴۰۰تن انواع موادمخدر در کشور طی ۵ماه گذشته خبر داد و گفت این کشفیات در مقایسه با پارسال ۱۲درصد افزایش نشان می‌دهد.

مرکز کرمان، سردار اسکندر مومنی که به کرمان سفر کرده است درحاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات موادمخدر پلیس کرمان در جمع خبرنگاران افزود: طی ۵ماه گذشته در استان کرمان ۶۰تن مواد افیونی کشف شد که هشت تن آن موادمخدر صنعتی شامل هروئین، شیشه و مورفین بود که از مرزهای شرقی وارد کشور شده و به مقصد کشورهای اروپایی در حال انتقال بوده است. وی با اشاره به اینکه کشفیات امسال موادمخدر در استان کرمان در مقایسه با سال گذشته 27درصد افزایش نشان می دهد گفت: کرمان یکی از استان های واقع در خط مقدم مبارزه با موادمخدر است. سردار مومنی گفت: بیش از 11درصد تولید ناخالص کشور صرف هزینه های مستقم و غیرمستقیم مبارزه با موادمخدر می شود که زیان سنگینی به اقتصاد کشور است.

امروز همچنین با حضور سردار مومنی ، ساختمان جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افتتاح شد. این ساختمان در زمینی به مساحت 2800 متر مربع و زیر بنای 1100 متر مربع و با صرف اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال احداث شده است . 
 
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم گفت: راهبردهای اصلی این ستاد در مبارزه با موادمخدر شامل درمان، مبارزه و پیشگیری است.

وی افزود: اولویت کوتاه‌مدت این ستاد؛ ساماندهی معتادان متجاهر و اولویت بلندمدت این ستاد اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی است و در حوزه پیشگیری از اعتیاد به ویژه در بین جوانان، طرحی تحت عنوان یاری گران با مشارکت حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در دست اجرا است.
سردار مومنی با اشاره به اینکه فاز اول اردوگاه کارورزی اداره کل زندانهای استان کرمان تا پایان سال در منطقه کبوترخان رفسنجان به بهره برداری می رسد گفت: با افتتاح این فاز، 1500نفر از محکومین موادمخدر در این این اردوگاه بسیار مهم نگهداری و درمان شده و مشغول کارورزی خواهند شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور گفت: در چهار استان دیگر هم مشابه این اردوگاه آماده شده که در یکی دو ماه آینده راه اندازی افزایش کشفیات موادمخدر در کشور و استان کرمانخواهند شد. 

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات گسترده دستگاههای مسئول در حوزه مبارزه با موادمخدر گفت: اعتیاد یکی از دغدغه های اصلی کشور است و خوشبختانه در چهار دهه گذشته تجربیات و توفیقات خوبی در حوزه مبارزه با موادمخدر و اعتیاد در کشور بوجود آمده و باید برای مقابله با این معضل ایده های جدید نیز در نظر گرفته شود.