اجرای طرح ارتقای امنیت برداشت محصول پسته در زرند

دادستان زرند گفت: در آستانه برداشت محصول پسته برای اولین‌بار در استان کرمان، مانور ارتقای امنیت محصول پسته و باغات در زرند در حال اجرا است.

در آستانه برداشت محصول پسته برای اولین‌بار در استان مانور ارتقای امنیت محصول پسته و باغات در زرند با حضور اعضای شورای تامین و با مشارکت بیش از 250 نفر از نیروهای یگان‌های عملیاتی ناجا، بسیج، مردم، هسته‌های پیشگیری، اصناف و ستاد حفاظت اجتماعی دادگستری در حال اجرا است.

سیدمهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب زرند در خصوص اهمیت و چگونگی اجرای این مانور و ساماندهی نگهبانان باغ‌های پسته گفت: شهرستان زرند را به چند نقطه تقسیم کردیم و از چند ماه قبل با تشکیل جلسات متعدد در تمام روستاهای پسته‌خیز توصیه‌های ایمنی در راستای امنیت محصول پسته به باغداران ارائه شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح شاهد ارتقای چشمگیر امنیت برداشت محصول پسته بودیم، از کشاورزان منطقه خواست توصیه‌های ایمنی هنگام انتقال محصول پسته را جدی بگیرند و انبارهای نگهداری محصول پسته را به سیستم دوربین و دزدگیر مجهز کنند.

علی صادق‌زاده فرماندار زرند هم با قدردانی از اقدامات دستگاه قضایی در ساماندهی نگهبانان و کاهش چشمگیر سرقت پسته گفت: این اقدام ارزشمند که در قالب شورای پیشگیری از وقوع جرم برای اولین بار در استان کرمان در این شهرستان اجرا شد، الگوی مناطق پسته‌خیز استان قرار گیرد.

وی عنوان کرد: امسال حدود 20 هزار تن پسته از 43 هزار هکتار از باغات این شهرستان برداشت می‌شود.

به گزارش فارس بر اساس این طرح تمام نگهبانان باغات پسته شهرستان زرند ساماندهی شده و دارای کارت شناسایی هستند و دستگاه قضایی به‌ویژه دادستان به‌طور سرزده در ساعات مختلف از باغات بازدید دارند.