دستمزد 30 میلیونی نویسندگان «هیولا» برای هر قسمت

 حامد عنقا در گفت‌وگویی درباره نرخنامه کانون فیلم نامه‌نویسان، به دستمزد نویسندگان سریال «هیولا» اشاره کرد و راجع به پایین بودن دستمزد نویسندگان نسبت به بازیگران، انتقاد کرد.
چندی پیش کانون فیلم نامه‌نویسان با انتشار نرخنامه‌ای، کف دستمزد نویسندگی هر قسمت از یک سریال برای تلویزیون را ۱۵ میلیون و در شبکه نمایش خانگی ۳۰ میلیون تومان اعلام کرد. این نرخنامه که در زمان انتشار هم واکنش‌هایی را به همراه داشت، به نظر می‌رسد هنوز با شرایط واقعی حاکم بر فعالیت فیلم نامه‌نویسان به ویژه در تلویزیون فاصله دارد و اجرایی نشده است. حامد عنقا نویسنده «پدر» در بخشی از گفت‌وگوی خود درباره این نرخنامه، از تفاوت نرخ دستمزد فیلم نامه‌نویس‌ها در شبکه نمایش خانگی در مقایسه با تلویزیون و نرخ مصوب کانون فیلم نامه‌نویسان گفت و با اشاره به سریال‌هایی مثل «هیولا» اعلام کرد: «قطعا افرادی مثل پیمان قاسم‌خانی و امیر برادران برای سریالی مثل «هیولا» بیشتر از ۳۰ میلیون برای هرقسمت گرفته‌اند که البته باید هم بیشتر بگیرند، چون چند ده میلیارد تومان براساس ایده آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود.»
وی درباره نرخنامه نویسندگی در تلویزیون نیز اظهار کرد: «رقم نگارش فیلم نامه در سال ۹۸ در حال تعدیل است ولی باز هم با این نرخنامه تفاوت دارد و شاید اکنون به ۱۰ میلیون رسیده است.» عنقا با اشاره به این که هنوز این دستمزدها نسبت به بازیگران چندین برابر پایین‌تر است، گفت: «متاسفانه دستمزدی که یک بازیگر درجه سه، در یک سریال شبکه نمایش خانگی طلب می‌کند حتما ۱۰ برابر یک نویسنده است. به ویژه برای نویسنده‌ای که هیچ شغل دیگری ندارد و باید خرج زندگی و همسر و بچه را بدهد. به هر حال موفقیت یک اثر به واسطه کار او و فیلم نامه است که ضامن بقا و اعتلای کار می‌شود و نرخ دستمزد برای فیلم نامه‌نویس هرچقدر هم باشد باز هم کم است.»